نكات مهم بازرگاني

موسسه نيك انديشان برند برتر آموزشي و كاريابي

نكات مهم بازرگاني

۸۰ بازديد

بازرگاني و تجارت بين المللي

 

بيشتر كشورا به دنبال افزايش صادراتشان هستند، درواقع بدنبال فروش محصول و صادرات آن‌ به كشورهاي ديگر هستند.

بازرگاني و تجارت بين المللي حيطه اي است كه در اين‌ راه مي تواند به رشد صادرات يك كشور  كمك كند. بازرگاني بر كسب و كار يك اقتصاد تاثير مي گذارد و در جريان خدمات كالا ها از مرحله توليد ( مواد خام، عرضه و… ) تا مرحله اي كه به دست مصرف كننده مي رسد ( توزيع و … ) حضور دارد.

بازرگاني پل ارتباطي بين عوامل توليد و مصرف كننده را ايجاد مي‌كند و در دو محور زير فعاليت دارد؛

۱_تهيه مواد، توليد و خدماتي كه براي به گردش درآمدن توليد مفيد است.

۲_تلاش در جهت هدايت كالاي توليد شده و رسيدن به دست مصرف كنندگان.

در اين راه دوره بازرگاني و تجارت بين المللي برنامه هايي تدوين مي كند كه با شناسايي سليقه ها و نياز مشتري، سعي مي‌كند تا محصول و خدمات توليد شده تهيه و ‌عرضه شوند.

تجارت بين الملل قوانين و مقرراتي است كه بازرگاني كه، بين كشورهاي مختلف در‌حال تجارت است، اجرا مي شود. اين‌نوع تجارت زماني برقرار مي شود كه روابط بازرگاني از حد و مرز ملي گذشته است و چندين كشور در آن دخيل هستند.

مواردي كه بازرگاني را پوشش مي دهد گسترده هستند و براي اينكه بتوانيد در بازرگاني موفق باشيد بايد متخصص وكارشناس اين حوزه باشيد و آشنايي بسيار بالايي نسبت به قوانين بين الملل داشته باشيد. در ادامه شما را با مواردي كه شما براي موفق شدن در بازرگاني و ‌تجارت بين المللي به آنها نياز داريد آشنا خواهيم كرد.

مهم ترين نكات در بازرگاني و تجارت چيست؟

انتخاب كالاي مناسب

قوانين بازار براي وارد كردن كالا

ترخيص كالا

حمل كالا

تسلط بر قوانين اينكوترمز

سفارش گذاري

اخذ مجوزهاي لازم و طي كردن مراحل قانوني و….

به طور خلاصه بازرگاني و تجارت بين المللي مباحثي هستند كه حقوق اقتصادي بين المللي را مورد بحث قرار مي دهندو‌بدنبال صادرات كالا و‌افرايش توليد هستند.

براي كسب اطلاع بيشتر و ثبت نام در دوره هاي نيك انديشان مي توانيد به صفحه دوره بازرگاني مراجعه فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.