بيشتر كشورا به دنبال افزايش صادراتشان هستند، درواقع بدنبال فروش محصول و صادرات آن به كشورهاي ديگر هستند.
بازرگاني و تجارت بين المللي حيطه اي است كه در اين راه مي تواند به رشد صادرات يك كشور كمك كند. بازرگاني بر كسب و كار يك اقتصاد تاثير مي گذارد و در جريان خدمات كالا ها از مرحله توليد ( مواد خام، عرضه و… ) تا مرحله اي كه به دست مصرف كننده مي رسد ( توزيع و … ) حضور دارد.
بازرگاني پل ارتباطي بين عوامل توليد و مصرف كننده را ايجاد ميكند و در دو محور زير فعاليت دارد؛
۱_تهيه مواد، توليد و خدماتي كه براي به گردش درآمدن توليد مفيد است.
۲_تلاش در جهت هدايت كالاي توليد شده و رسيدن به دست مصرف كنندگان.
در اين راه دوره بازرگاني و تجارت بين المللي برنامه هايي تدوين مي كند كه با شناسايي سليقه ها و نياز مشتري، سعي ميكند تا محصول و خدمات توليد شده تهيه و عرضه شوند.
تجارت بين الملل قوانين و مقرراتي است كه بازرگاني كه، بين كشورهاي مختلف درحال تجارت است، اجرا مي شود. ايننوع تجارت زماني برقرار مي شود كه روابط بازرگاني از حد و مرز ملي گذشته است و چندين كشور در آن دخيل هستند.
مواردي كه بازرگاني را پوشش مي دهد گسترده هستند و براي اينكه بتوانيد در بازرگاني موفق باشيد بايد متخصص وكارشناس اين حوزه باشيد و آشنايي بسيار بالايي نسبت به قوانين بين الملل داشته باشيد. در ادامه شما را با مواردي كه شما براي موفق شدن در بازرگاني و تجارت بين المللي به آنها نياز داريد آشنا خواهيم كرد.
مهم ترين نكات در بازرگاني و تجارت چيست؟
انتخاب كالاي مناسب
قوانين بازار براي وارد كردن كالا
ترخيص كالا
حمل كالا
تسلط بر قوانين اينكوترمز
سفارش گذاري
اخذ مجوزهاي لازم و طي كردن مراحل قانوني و….
به طور خلاصه بازرگاني و تجارت بين المللي مباحثي هستند كه حقوق اقتصادي بين المللي را مورد بحث قرار مي دهندوبدنبال صادرات كالا وافرايش توليد هستند.
براي كسب اطلاع بيشتر و ثبت نام در دوره هاي نيك انديشان مي توانيد به صفحه دوره بازرگاني مراجعه فرماييد.